Wees jezelf, zonder compromissen

Verontschuldig je nooit voor jezelf zijn.

Voor Wereldmeisjesdag op 11 oktober presenteren Monki en Plan International een aantal limited-edition sweatshirts, ontworpen om de dialoog over gendergelijkheid op gang te brengen. De opbrengst gaat naar #GirlsGetEqual, de campagne rond gendergelijkheid van Plan International.

Monki moedigt iedereen aan om hun mening te geven, niet bang te zijn om de stereotypen rond gender in vraag te stellen en zich nooit te verontschuldigen voor wie ze zijn. Daarom hebben Monki en Plan International vier limited edition sweaters gecreëerd met slogans als “If we don’t speak up, who will?” en “My body isn’t political”. 20% van de opbrengst gaat naar de #GirlsGetEqual-campagne van Plan International, een campagne die opkomt voor meer zeggenschap en vrijheid voor meisjes en jonge vrouwen wereldwijd.

“Monki is een merk met een doel, en wil vrouwen empoweren zodat zij de wereld empoweren. Samen met onze partner Plan International en onze sterke community zijn we er trots op dat we de belangrijke dialoog over gendergelijkheid blijven stimuleren, niet alleen op deze Wereldmeisjesdag, maar élke dag”, zegt Jennie Dahlin Hanson, Managing Director bij Monki.

Samen met Plan International zal Monki een reeks tips van samenwerkende creators delen via sociale media, om de community te helpen gendergelijkheid bespreekbaar te maken. Monki’s belangrijkste focus is gericht op het sneller bereiken van de VN- duurzaamheidsdoelstelling 5 voor gendergelijkheid.

Waar de VN zegt “De mondiale genderkloof zal in de eerste 100 jaar niet overbrugd worden”, zegt Monki: “We gaan hier niet op wachten!”

Monki lanceert een empowerende film waarin de volgende vraag wordt gesteld: hoe kunnen we gendergelijkheid bereiken zonder - samen - ervoor op te komen en ons erover uit te spreken?

De sweaters zijn vanaf oktober verkrijgbaar in de winkel en online.

Beelden via de oona Newsroom.

MONKI.COM
Instagram: @monki - TikTok: @monki