Monki brengt zwarte jurkjescollectie uit, om te dragen en te blijven dragen.

Het merk zet zijn traject naar een meer circulaire toekomst voort.

Het Zweedse merk Monki presenteert zijn nieuwste capsulecollectie met drie zwarte jurkjes. De collectie focust op een duurzaam ontwerp, waarmee het merk zijn traject naar een meer circulaire toekomst voortzet.

De zwarte jurkjes komen in drie tijdloze en minimalistische silhouetten. Ze zijn allemaal gemaakt van 100% gerecycleerd polyester afkomstig van textielafval. Ze hebben geen knopen of ritsen waardoor ze gemakkelijker gerecycleerd kunnen worden, in plaats daarvan hebben ze een aanpasbare pasvorm dankzij een striksluiting die op verschillende manieren gestyled kan worden. De babydoll-jurk kan vooraan of achteraan worden geknoopt, voor een lossere of strakkere snit. De wikkeljurk kan op de klassieke manier of met een bloemsluiting worden gestrikt, en de mouwloze jurk kan vooraan of achteraan worden gestrikt.

“De collectie is trouw aan Monki’s mode-DNA. We gaven de klassieke, iconische esthetiek van de little black dress een Monki-twist door er drie populaire silhouetten in te verwerken en ervoor te zorgen dat ze op verschillende manieren kunnen worden gestrikt. Als onderdeel van onze aandacht voor circulariteit, hebben we er bij het ontwerpproces voor gezorgd dat deze jurken gemaakt zijn om gelegenheid na gelegenheid te worden gedragen, en uiteindelijk te worden doorgegeven aan een nieuwe eigenaar”, zegt Caroline Carlryd, Head of Design bij Monki.

In het kader van Monki’s inspanningen om tegen 2025 bij alle producten oog te hebben voor circulariteit, heeft het merk zijn ontwikkelingsproces bijgestuurd. Als onderdeel van de H&M-groep maakt het merk gebruik van de Circulator Guide om de productteams te helpen bij het begrijpen van de impact van hun beslissingen, om betere keuzes te maken en producten te ontwikkelen die geschikt zijn voor een circulaire mode-economie.

De little black dresses van Monki’s circulaire capsulecollectie zijn vanaf eind november online en in geselecteerde winkels verkrijgbaar.

Prijzen:

Polaris (babydoll) - €80

Alnair (mouwloze jurk) - €80

Hao-jurk (wikkeljurk) - €100

In september lanceerde het merk zijn nieuwste denimcollectie met een focus op circulair design als onderdeel van het Ellen MacArthur Foundation’s Jeans Redesign project. Dit omvatte drie jeansmodellen en een klassiek jeansjasje, allemaal ontworpen om intens gebruikt te worden en gemaakt van gerecycleerde of hernieuwbare grondstoffen dia op hun beurt na gebruik een nieuw leven kunnen krijgen.

Lees hier op de pagina van de H&M-groep meer over de strategie rond circulariteit en de inspanningen door het merk.

Beelden via de oona Newsroom.

MONKI.COM - Instagram: @monki - Tiktok: @monki #monki #monkistyle