Monki & IGGY JEANS lanceren een limited denimcapsule

De beide Zweedse merken, met een gedeelde passie voor denim, hebben de handen ineengeslagen voor een gezamenlijke collectie die begin september wordt gelanceerd. Negen experimentele, geraffineerde stukken die het beste van twee modewerelden combineren voor iedereen met een speelse geest en een rebels hart.

De exclusieve collectie combineert de kenmerkende stijl van Monki met de typische expressieve prints van IGGY JEANS, ideaal om naar hartenlust te mixen en matchen. De belangrijkste kleuren zijn zwart, blauw en groen, de favoriete combinatie van Ingrid Berg. Speelse twists komen tot leven in de vorm van een groene spikesprint geïnspireerd op radiogolven. De blauwe strikapplicaties zijn een herinnering aan de voorliefde die Ingrid als kind had voor strikken. Na heel wat onderzoek, nachtenlang schetsen en tientallen prototypes kwam de bijzondere denimcollectie tot leven. Een collectie met een nadruk op rebelse speelsheid, verfijning en een maximalist mindset.

De Monki x IGGY JEANS collectie bestaat uit een reeks denim stukken - van de Naoki en Wakumi, de favoriete jeansbroeken met lage taille van de Monki community, tot een klassiek jeansjasje, een minirok en vest met knopen. Liever iets combineren? Je kunt verwachten dat de niet-zo-basic topjes met lange en korte mouwen uit de collectie het zullen doen.

“Ik werk graag met een merk als Monki, het brengt de essentie van meisje zijn op een bijzonder luchtige maar punky manier over”, vertelt Ingrid Berg, oprichtster en ontwerpster van IGGY JEANS. “Ik wilde deze samenwerking graag doen omdat die me de kans gaf om mijn typische prints en ont- werpen te tonen aan een groter publiek dan ooit tevoren. Ik hoop dat de Monki community ook zo enthousiast is over deze limited collectie, en kan niet wachten om te zien hoe ze deze stukken stylen!”

Ingrid Berg’s passie voor de muziekscene in combinatie met haar vlijmscherpe oog voor detail en haar overtuiging van de eindeloze veelzijdigheid van denim legde de creatieve basis voor haar jeans- collecties vandaag. Monki kiest voor samenwerkingen steeds partners die het DNA van het merk weerspiegelen en het product een speciale, persoonlijk draai geven. Als bewijs van die overtuiging presenteert Monki zijn modebewuste community nu deze inspirerende en unieke samenwerking die een must is voor iedereen die op het vlak van jeans een stapje verder wil gaan.

De exclusieve 9-delige collectie is verkrijgbaar in de maten XXS-XXL en 24–40. Vanaf begin september te koop op monki.com en in geselecteerde winkels.

Instagram: @monki | TikTok: @monki

#monki #MonkiStyle

Beelden van de Monki x Iggy Jeans collectie zijn te downloaden via de Monki newsroom. Voor (aan)vragen, neem contact op met Theo of Lana.

Theo Bakana

Communications manager, oona agency

Lana Stuckens

Junior communications advisor, oona agency